×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

Aşağıda güncel lisans müfredatının dersleri ve içerikleri belirtilmiştir. Ders içeriğini görüntülemek için ilgili ders koduna tıklayınız.

Bölüm Seçmelisi: INAR kodlu seçmeli derslerdir.
Fakülte Seçmelisi: ARCH veya CRP kodlu seçmeli derslerdir.
Serbest Seçmeli: Mimarlık Fakültesi bünyesinde yer alan INAR, ARCH ve CRP kodlu dersler dışında kalan seçmeli derslerdir.

INAR: İç Mimarlık Bölümü Ders Kodu
ARCH: Mimarlık Bölümü Ders Kodu
CRP: Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Ders Kodu

Bölüm seçmelisi, fakülte seçmelisi ve serbest seçmeli derslerin listesi ders kayıt haftasında bölüm internet sitesinde “Duyurular” başlığı altında açıklanmaktadır.

1. YIL

1. Dönem

ENG 121 Akademik İngilizce I dersi öğrencilerin İngilizce akademik çalışmaları için gerekli dil becerilerinden ikisi olan okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ve bu iki beceriyi belirli temalar çerçevesinde birleştiren zorunlu bir derstir. Bu ders, üst düzey akademik dil becerilerini geliştirmesinin yanı sıra, öğrencilerin bilgileri, fikirleri ve yargıları kavramalarını, değerlendirmelerini ve sentezlemelerini sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini okuma ve yazma becerileri ile kullandırmayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği güncel ve ilgi çekici eğitim araçlarıyla öğrenciye sunulan akademik konuları kapsamakta ve öğrencilerin akademik hayatta karşılarına sıklıkla çıkacak akademik dil becerilerinin farkında olmalarını ve doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktadır.

INAR 101 Temel Tasarım, Bauhaus yaklaşımının ve Gestalt Algı İlkelerinin temel fikir ve ilkelerini uyarlar. Bu ders tasarım konuları hakkında tanıtıcı bilgileri kapsar. Tasarım öğeleri, kavramlar ve tasarım ilkeleri gibi temel faktörleri içerir. Bu ders ayrıca beyin fırtınası adımları dahil olmak üzere, özel tasarımları, tasarım problemleriyle başa çıkmak için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek ve farklı ortamlarda iki ve üç boyutlu mekansal kompozisyonları yapılandırmak ve ifade etmek için görsel değerleri kapsar.

Bu ders, öğrencilerin dijital çizim ortamlarında temel iki boyutlu teknik çizim becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar. Ders kapsamında, çizim araçlarının kullanımı, nesnelerin doğru şekilde temsili, çizim organizasyonu ve ölçülendirme gibi konular ele alınır. Dijital çizim uygulamaları aracılığıyla öğrencilerin nesne ve tasarım elemanlarını anlaşılır, sistematik ve teknik olarak tutarlı bir biçimde ifade etmeleri amaçlanır. Ders, teknik anlatımın gerektirdiği hassasiyet ve doğrulukla dijital temsil becerilerini geliştirmeyi hedefler.

Bu ders, İç Mimarlık alanına yeni başlayan öğrenciler için temel bir giriş modülüdür. Dersin başlıca amacı, öğrencilere disiplinin temel kavramlarını ve ilkelerini tanıtarak, ilerleyen yıllardaki eğitimleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır. Dersin temel hedefleri şunları kapsamaktadır: 1. Tasarımın öğeleri ve ilkeleri ile birlikte Gestalt algı kurallarını öğretmek, 2. Tasarım sürecini açıklamak ve öğrencileri iç mimarlık mesleğine özgü terminolojiyle tanıştırmak, 3. İç mimarlığın tarihsel gelişimine öz fakat kapsamlı bir bakış sunmak, 4. İç mimarlıkta önemli olan mekânsal öğeler, insan-mekân ilişkileri ve farklı iç mekân türleri gibi konulara öğrencileri aşina kılmak.

Bu ders, iç mimarlıkta algı, iletişim ve görsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çizim çalışmaları içermektedir. INAR 185, soyutlamanın biçimsel kuralları, üç boyutluluğun görselleştirilmesi, ölçekli çizim, çizim yeterliliği, teknik çizim yöntemlerinin kullanımı ve temel grafik anlatım becerileri gibi konulara odaklanır. Ders kapsamında çizim ekipmanları, malzemeleri ve teknikleri öğrencilere tanıtılır. Öğrenciler, teknik çizim araçlarını kullanarak ölçekli plan ve kesit çizimleri üretirler.

Bu ders, üniversite hayatına yeni başlayan iç mimarlık öğrencilerine bilimsel araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini tanıtmayı ve araştırma süreçlerini yapay zekâ destekli araçlar aracılığıyla nasıl yürütebileceklerini göstermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, araştırma sorusu oluşturma, veri toplama, literatür taraması yapma ve sonuçları yorumlama gibi becerilerin yanı sıra, üretici yapay zekâ teknolojilerinin akademik bağlamda nasıl etik şekilde kullanılacağını da öğrenirler.

Bu dersin amacı, yükseköğrenim döneminde her öğrenciye anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; Türk edebiyatının seçkin yapıtlarıyla öğrencilerin eleştirel, sorgulayıcı, araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı düşünce ve anlatımlarını geliştirmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dil oluşumunu sağlamak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.

2. Dönem

ENG 122 Akademik İngilizce II dersi öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli İngilizce dil becerilerinden ikisi olan dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen zorunlu bir derstir. Bu amaçla, bu ders öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini belirli temalar çerçevesinde bütünleşik olarak geliştirmeyi hedeflemektedir. Dersin içeriği güncel ve ilgi çekici eğitim araçlarıyla öğrenciye sunulan akademik konuları kapsamakta ve öğrencilerin akademik hayatta sıklıkla karşılarına çıkacak akademik dil becerilerinin farkında olmalarını ve doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktadır.

INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve işlevsel organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir. INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır.

Bu dersin amacı insan ve çalışma alanında yer alan, tüm mekan ve donatıların insanların fiziksel ve psikolojik gereksinimlerine uygun olarak tasarlanması için ergonominin tanımı, insan hayatındaki ve tasarım dünyasındaki önemi gibi gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. İçmimarlık insanlar için tasarlanmış mekan düzenlemelerini, bu düzenlemeye dahil olan mobilya, aydınlatma, akustik, ısıl konfor, tesisat gibi pek çok alanı kapsar, dolayısıyla öğrencilere sadece tasarım standartları, ölçüler değil, aynı zamanda gelişen teknoloji ile birlikte değişen standartların da takip edilebilmeleri için bu temel bilgilere ek olarak mekan tasarlarken doğru bilgilere nereden ve nasıl ulaşacakları aktarılır.

Bu tarih dersinin amacı sanatın çeşitli alanları arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayarak, çağlar boyunca sanat, mimari ve iç mekan tarihinin kısa bir incelemesidir. Dersin odak noktası ağırlıklı olarak mimari ve iç mekanlar ile sanat, sanat eserleri ve diğer sanat objeleridir. Konunun tartışılması sosyal, ekonomik, çevresel ve hatta bölgenin sosyo-kültürel çevresi bağlamında gerçekleşir. Öğrencilerin geçmiş ve gelecekteki yapılı çevreleri anlamalarını sağlayacak ve onları tarih kültürüyle donatacak farklı dönemlerin yapılı çevrelerine, iç mekanlarına, kaplamalarına, mobilyalarına, tekstillerine, eserlerine, resimlerine, heykeltıraşlarına, süslemelerine ve mobilyalarına vurgu yapılır. Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak Anadolu, Mezopotamya, Anadolu, Mısır, Yunanistan, İtalya, Erken İslam, Erken Hıristiyanlık, Romanesk, Gotik, Selçuklu ve Osmanlı gibi dönemlerin sanat ve mimarisine odaklanmaktadır. Rönesans, Aydınlanma dönemi, Barok, Rokoko ve Neoklasisizm önceki dönemleri takip eder. Ders PowerPoint sunumları ve mümkünse birkaç YouTube videosu aracılığıyla yürütülecektir. Sınıf içi tartışma ve katılım beklenmektedir. Dersin öğrenme çıktıları öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: 1) Sanat ve mimarlık tarihinin genel kültürünü değerlendirmek 2) Yapılı çevreyi eleştirin 3) Yapılı çevreyi etkileyen doğal, sosyal, kültürel, politik ve insani faktörleri tanımlamak 4) Estetik bilincini geliştirmek

İç Mimarlar için Teknik Çizim” dersi, iç mekân tasarımında görsel düşünme ve ifade becerilerini geliştirmeye yönelik temel bir çalışmadır. Bu derste öğrenciler, geleneksel çizim tekniklerinin yanı sıra güncel araçlarla çizim pratiği yaparak mekânsal algılarını ve anlatım yetkinliklerini geliştirirler. Plan, görünüş ve kesit gibi temel mimari çizimler üzerinden teknik çizim dili pekiştirilir. Ders, iç mimarlık pratiğinde etkili iletişimi sağlayan teknik çizim becerilerinin temellerini kazandırmayı amaçlar.

Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine yapısal sistemlerin temel ilkeleriyle birlikte mekansal organizasyonun fiziksel ve işlevsel boyutlarını tanıtmayı amaçlar. Taşıyıcı sistemlerin iç mekânı nasıl tanımladığı, biçim–işlev ilişkisine nasıl katkı sunduğu ve strüktürün dolaşım, açıklık, yönlenme gibi tasarım kararlarına etkisi ele alınır. Ders, teknik bilgi ile tasarım düşüncesini bütünleştirerek yapısal farkındalığı geliştirir.

Bu dersin amacı, yükseköğrenim döneminde her öğrenciye anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; Türk edebiyatının seçkin yapıtlarıyla öğrencilerin eleştirel, sorgulayıcı, araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı düşünce ve anlatımlarını geliştirmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dil oluşumunu sağlamak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.

2. YIL

3. Dönem

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi, Türk İstiklal Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında öğrencilere güvenilir, bilimsel bilgiler vermeyi, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce etrafında Türk gençliğini yetiştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bunun yanısıra bu ders, öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmeyi, öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamayı ve Türkiye’nin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel alanda gerçekleştirdiği modernleşmeyi kavramasını da amaçlamaktadır. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (HIST-201) dersi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş koşullarını, Türk İstiklal Savaşını ve Lozan Antlaşmasını inceleyen konuları kapsamaktadır.

Bu ders, temel tasarım eğitiminin tasarım bilgisine dayanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Bu derste, konut veya küçük bir dükkan gibi nispeten çok kapsamlı ve karmaşık olmayan işlevlere sahip projeler verilmekte ve bunlar, mimari program, kullanıcı gereksinimleri ve fonksiyonel analizler gibi temel bilgiler doğrultusunda incelenmektedir. Bunun yanı sıra, doku, renk, malzeme, tekstil, mobilya vb. gibi iç mekan tasarım elemanları ile, teknik bilgiler ve iç mekan literatürü üzerinde araştırmalar yapılmaktadır.

Bu ders, mimarlık ve iç mimarlık alanlarıyla ilişkili biçim oluşturma, düzenleme ve organizasyon tekniklerine odaklanarak 3D dijital modelleme konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, sektör standartlarında yazılımlar kullanarak geometri tabanlı modelleme süreçlerini keşfedeceklerdir.

Bu ders, iç mimarlıkta kullanılan doğal ve yapay yapı malzemelerinin fiziksel, kimyasal, estetik ve teknik özelliklerini tanıtmayı amaçlar. Malzemelerin ısı geçirgenlik katsayısı (U değeri), ses yalıtımı katsayısı (Rw), yangına dayanım sınıfı, aşınma direnci (Taber vb.), yoğunluk, nem geçirgenliği gibi teknik performans ölçütleri detaylı olarak incelenir. Ayrıca sürdürülebilirlik, üretilebilirlik ve kullanım senaryoları gibi seçim kriterleri doğrultusunda öğrencilerin malzeme analiz becerileri geliştirilir. Kuramsal bilgi ile birlikte teknik veri analizi, saha gözlemleri ve dijital dokümantasyon çalışmaları iç içe yürütülür.

Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine yapı sistemlerinin temel kavramlarını tanıtmayı amaçlar. Betonarme, çelik, ahşap ve yığma yapım sistemleri detaylı olarak ele alınarak, taşıyıcı sistemlerin mekânsal organizasyon, estetik ve malzeme seçimi üzerindeki etkileri analiz edilir. Öğrenciler, farklı yapım tekniklerinin işleyişini öğrenir ve bu sistemlerin iç mimari tasarıma entegrasyonunu teknik çizim ve sunumlarla ifade ederler. Yapı elemanlarının doğru anlaşılması, işlevsel ve yaratıcı tasarımlar üretme sürecinde temel bir yapı taşı olarak ele alınır.

Bu ders, geç Osmanlı ve Türk sanatı ve mimarisi de dahil olmak üzere, 19. yüzyılın ortalarından 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar olan modernleşme döneminde sanat ve mimaride yaşanan belirli üsluplara odaklanır. Yapılı çevre, iç mekanlar, tekstil, sanat eserleri, resim, heykel, süslemeler ve mobilyalar üzerinde modern sanat akımları incelenir.

4. Dönem

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi, Türk İstiklal Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında öğrencilere güvenilir, bilimsel bilgiler vermeyi, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce etrafında Türk gençliğini yetiştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bunun yanısıra bu ders, öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmeyi, öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamayı ve Türkiye’nin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel alanda gerçekleştirdiği modernleşmeyi kavramasını da amaçlamaktadır. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (HIST-202) dersi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin Lozan Antlaşmasından, yakın tarihimize kadar geçen süre içindeki konuları incelemektedir.

Tasarım Atölyesi serisinin ikinci atölye dersidir. Tasarım Atölyesi serisi iç mimari eğitim içeriğinin özünü oluşturur. Öğrencilerin teorik ve teknik bilgi/becerilerini özel tasarım problemlerine uygulayabilmelerini hedefler. Serideki her bir atölye tasarım problemlerinin çeşitli konularına, kavramlarına, ölçeklerine, ve bağlamına odaklanır. Bu ders temel tasarım eğitimi üzerine kurgulanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Ders, diş polikliniği veya küçük bir mağaza gibi, çok kapsamlı olmayan projelerin temel bilgileri ve kullanıcı ihtiyacı ve işlevsel analizlerinden oluşur. Buna ek olarak, doku, renk, iç mekan bitiş malzemeleri, tekstil, mobilya ve benzeri teknik bilgiler üzerine araştırmaya önem verilir.

Bu ders, mimarlık ve iç mimarlıkta 3D modellerin görsel sunumu üzerine yoğunlaşır. Öğrenciler; malzeme, ışık, çevre ve kamera ayarlarını kullanarak gerçekçi ve etkili görseller üretmeyi öğrenirler. Ders, hem teknik hakimiyet hem de görsel anlatım stratejilerini geliştirmeye yönelik içerik sunar.

Bu dersin amacı, iç mekânlarda kullanıcı konforunu ve mekânsal niteliği artırmaya yönelik olarak, doğal ve yapay aydınlatma ile renk ilke ve uygulamalarını bilimsel, estetik, psikolojik ve teknik açılardan incelemektir. Dersin ilk bölümünde, ışığın fiziği, görsel algı, mimari aydınlatma teknikleri, yapay ışık kaynakları ve özellikleri ile günışığı tasarım stratejileri gibi aydınlatmaya ilişkin temel konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise, renk olgusu derinlemesine incelenmekte; renk biliminin ve kuramlarının temellerinden başlayarak, psikolojik etkileri ve insan algısı ile davranışı üzerindeki rolüne kadar uzanan çok boyutlu bir yaklaşım benimsenmektedir. Renk görme ve algısı, renk boyutları, renk uyumu ve kontrast ilkeleri ile renk düzen sistemleri gibi konular, içmimarlık ve tasarım bağlamındaki işlevleriyle birlikte ayrıntılı olarak ele alınmaktadır.

Bu ders, öğrencilere, özellikle yapıya kat veya mekansal ekler gibi değişiklikler yapılırken gerekli olacak inşaat uygulamaları bilgilerini kazandırmak üzere kurgulanmıştır. Bu bağlamda, asmakatlar, merdivenler, asansörler, açıklıklar, kuru duvar sistemleri,asma tavanlar, ve basit döşeme sistemleri ders kapsamında çalışılmaktadır.

Bu ders, mobilya tasarımının tarihsel gelişimini dönemsel etkileriyle birlikte ele alarak, mobilya ile iç mekân arasındaki kuramsal ve işlevsel ilişkiyi analiz etmeyi amaçlar. Ergonomi, antropometri, kullanıcı ihtiyaçları, biçim-doku-malzeme uyumu ve mekânsal yerleşim gibi başlıklar üzerinden, mobilyanın mekân içinde nasıl anlam kazandığı ve mekâna nasıl yön verdiği tartışılır. Ders kapsamında farklı fonksiyonlara yönelik mobilya tipolojileri ve güncel iç mimarlık yaklaşımları da değerlendirilir.

3. YIL

5. Dönem

Bu, Tasarım Stüdyosu serisinin üçüncü stüdyosudur. Interior Design Studio serisi, iç mimari müfredatının çekirdeğini oluşturur. Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgilerini/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarına olanak tanır. Serideki her stüdyo, tasarım probleminin konusuna, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar. Bu derste, kompleks yapılardaki çeşitli faaliyetlerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir önem verilmektedir. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir yönüdür.

Bu ders, mimarlık ve tasarımda modüler sistemlerin prensiplerini ve uygulamalarını keşfederek, modüler bileşenlerin detaylı tasarım süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini inceler. Öğrenciler, prefabrik, standartlaştırılmış ve uyarlanabilir çözümler dahil olmak üzere çeşitli modüler sistemleri ve bu sistemlerin malzeme seçimi, inşaat teknikleri ve mekânsal organizasyon üzerindeki etkilerini öğreneceklerdir. Vaka çalışmaları, uygulamalı egzersizler ve tasarım projeleri aracılığıyla, öğrenciler modüler sistemler kullanarak detaylı mimari bileşenler, montaj teknikleri ve sürdürülebilir çözümler oluşturma becerileri geliştireceklerdir. Ders, kavramsal tasarım ile inşaat detayları arasındaki ilişkiyi vurgulayarak, öğrencilere modüler sistemleri gerçek dünya mimarlık projelerinde uygulama yetkinliği kazandırmayı hedefler.

Bu ders, iç mimarlık disiplininde temel konulardan olan, iç mekanda ısıl konfor bağlamında pasif ısıtma ve soğutma stratejileri ve iç mekan hava kalitesi üzerine kapsamlı bilgi aktarmaktadır. Isıl konforun çevresel ve bireysel parametreleri, psikometrik tablo, pasif iklimlendirme stratejileri, iklimsel tasarım, yönlenme, yapı zarfı, iç ve dış ısı kazanımlarının kontrolü, hasta bina sendromu ve iç mekan hava kirleticileri gibi konular incelenmektedir.

Çevresel Psikoloji insan ile çevresi arasındaki etkileşim ve ilişkileri ele alan disiplindir. Çevresel psikoloji çevre ile insan davranışı arasındaki ilişki kadar bunların birbirleri üzerindeki etkilerini inceler. İç mimarlık mesleği tanımı gereği insanın yaşadığı çevrede fiziksel ve psikolojik açıdan sağlıklı, rahat, konforlu bir hayat sürdürebilmesi için tüm gereksinimlerin tasarlanmasını, organize edilmesini, düzenlenmesini vs. kapsar; dolayısıyla çevresel psikoloji kullanıcının tüm bu istek ve ihtiyaçlarının tasarımcı tarafından anlaşılabilmesi için bir köprü kurar.

Bu staj, öğrencilerin bir yapının şantiye ortamında gerçekleşen ince yapı uygulamalarını doğrudan gözlemlemeleri, teknik detayları tanımaları ve uygulamaya yönelik mesleki farkındalık geliştirmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Zemin, duvar ve tavan kaplamaları; doğrama ve sabit mobilya montajları; elektrik ve sıhhi tesisat gibi uygulamalar kapsamında öğrenciler malzeme-teknik-uygulama ilişkisini yerinde deneyimleme fırsatı bulurlar. Staj süresince öğrenciler aynı zamanda iş güvenliği, şantiye disiplini, proje koordinasyonu ve detay çözümlerine ilişkin gözlemsel bilgi edinirler. Bu süreç sonunda bir staj raporu ile mesleki deneyimlerini belgelemeleri beklenir.

6. Dönem

Geçiş İçeriği
Geçiş İçeriği

Bu, Interior Design Studio serisinin dördüncü stüdyosudur. Interior Design Studio serisi, iç mimari müfredatının çekirdeğini oluşturur. Interior Design Studio serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgilerini/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarına olanak tanır. Serideki her stüdyo, tasarım probleminin konusuna, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar. Bu derste, kompleks yapılardaki çeşitli faaliyetlerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir önem verilmektedir. INAR 302, iç mimarlığın kentsel bağlam ve şehir ile ilişkisini tartışan ve parametrik tasarım stratejileri geliştiren deneysel bir stüdyodur. Bilgisayar ortamında bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır ve öğrenciler 3d formları dijital yazılımlar ile formüle ederler ve bu 3d formların içini detaylı bir şekilde tasarlamakla yükümlüdürler. Bu dersin öğrencilerinin Renkli ve Dijital Üretim laboratuvarlarını kullanmaları ve laboratuvar araştırmalarının çıktılarını final jürisine sunmaları gerekmektedir.

Bu ders, ürün tasarım sürecini üretime hazır hale gelene dek detaylandırarak inceler. Öğrenciler; işlevsel ve estetik kaygılar doğrultusunda malzeme seçimi, bağlantı ve montaj detayları, teknik çizim normları ve prototipleme yöntemleri konusunda uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır.

Ders, ürün tasarımından kentsel tasarıma kadar değişen ölçeklerde sürdürülebilir tasarım ilkeleri konularında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Sürdürülebilir tasarımın, özellikle iç mimariyle ilgili olarak çevresel, teknik, sosyal ve ekonomik faktörleri irdelenmektedir. Sürdürülebilir mimari tasarımla ilgili teknolojik gelişmeler ve yenilikçi sistemler tanıtılmaktadır. Sürdürülebilir mimarlığın uluslararası ve ulusal örnekleri analiz edilmektedir.

Bu ders, sesin, temel akustik kavramlarının ve insan işitme duyusunun fiziksel prensiplerine odaklanır. Sesteki kapalı alanlarda sesin davranışı ve mimari akustiğin kuramları ders boyunca tartışılmaktadır. Ayrıca, daha iyi yaşanabilir ortamlar yaratmak ve binalarda akustik rahatlığı arttırmak için gürültü kontrol tekniklerinin temel ilkeleri, vaka alanı örnekleri ile açıklanmaktadır.

4. YIL

7. Dönem

Öğrencilerden, önceki derslerde edindikleri teorik bilgilerini bütünleştirmeleri ve bu tasarım stüdyosu sonunda projelerini tam bir şekilde sunmaları beklenmektedir. Bu, İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisinin beşinci stüdyosudur. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi iç mimarlık müfredatının temelini oluşturmaktadır. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi / becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulayabilmelerini sağlar. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsamaktadır. Bu derste, karmaşık yapılardaki çeşitli etkinliklerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir vurgu yapılmaktadır. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır.

Bu ders, iç mekanlarda kullanılan mekanik, elektriksel ve yangın güvenliği sistemlerinin yanı sıra sıhhi tesisat, ıslak hacim ve mutfak tasarımı ile ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemlerinin temel ilkelerini kapsar. Yapı hizmetlerinin iç mimari tasarımla entegrasyonu, sistemlerin teknik çizimleri, işleyişi ve güvenlik stratejileri teorik ve uygulamalı olarak ele alınır.

Stajlar, Çankaya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin mesleki eğitimleri ve becerilerini işbaşı çalışmaları ile pekiştirmeleri için üniversite ortamı dışında, ilgili disiplinleri temel ya da ikincil işlevler olarak işletmelerinde kullanan, ticari amaca yönelik olarak kurulmuş bulunan mal ya da hizmet üreten birim, kurum ve kişiler nezdinde ya da kamu kurumlarında yapacakları uygulamalı çalışmalardır. Staj çalışmaları belli bir düzeni ve kuralları olan mesleki eğitim faaliyetleridir. Çankaya Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin, üçüncü yıl ders programı kapsamında, büro yaz stajını yapmaları gerekmektedir. Üniversitemiz staj yönergesinin 6. maddesine göre, bu stajın süresi 30 iş günüdür. Stajın amacı, öğrencilerin iç mimarlık, mimarlık veya tasarım ofislerinde çalışarak, proje geliştirme ve uygulama aşamaları, tasarımcı ile müşteri ilişkisi, uygulama projeleri çalışmaları ve iş yönetimi ve programlaması hususunda deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Staj çalışmalarında öğrencinin; meslek alanını tanıması, diğer meslek grupları ile ilişkilerin kavranması, konuya ilişkin yasal ve yönetsel boyutunun öğrenilmesi, tasarım ve planlama pratiği kazanılması, bilgisayar teknolojilerinin kullanılması, mezuniyet aşamasında meslek alanının planlama, tasarım ve uygulama sürecine yönelik bilgi ve birikim sağlanması ve uzmanlaşmak istenilen konulara ilişkin deneyim kazanması hedeflenmektedir. Öğrencilerimizden beklentimiz, tasarımcı müşteri ilişkisi, iş yönetimi ve programlaması gibi konularda gözlem yapmaları ve projelendirme ve uygulama konularında her türlü aşamada katkıda bulunmalarıdır. Öğrenciden staj sırasında her gün, ofisteki günlük görevlerini ve katıldığı etkinlikleri günlüğüne yazması beklenmektedir. Haftada bir, bu günlüğün uygunluğunun gözden geçirilerek onaylanması gerekmektedir. Günlüğü ile birlikte, öğrenci staj bitiminde bir rapor hazırlayarak Bölüm’e teslim edecektir. INAR 300 Yaz Stajı, İç Mimarlık Bölümü müfredatında ikinci yaz stajıdır. Yapısı ve zamanlaması bakımından bölümün diğer lisans derslerinden farklı bir süreci vardır. Bu derste öğrencilerin yaz stajlarını bir iç mimarlık veya mimarlık ofisinde tamamlamaları beklenmektedir. Tasarımcı-müşteri ilişkileri, ön hazırlık veya inşaat projelerinin hazırlanması, yasal kurallar ve uygulamalar, uygulama standartları ve profesyonel kontroller dikkate alınmalıdır.

Bu ders, tüm meslek gruplarında geçerli olan iş sağlığı ve güvenliği (İSG) konularını temel düzeyde ele almakta olup, öğrencilerin iş yerlerinde karşılaşabilecekleri tehlike ve risk faktörlerini tanıyarak güvenli çalışma kültürü geliştirmelerini hedeflemektedir. Ders kapsamında işçi ve işveren kavramları, iş kazaları ve meslek hastalıkları, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gibi yasal düzenlemeler, koruyucu donanım kullanımı, işyerlerinde fiziksel, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk etmenleri, yangın tehlikeler ve ilgili mevzuatlar ayrıntılı biçimde işlenmektedir.

8. Dönem

INAR 402: İç Mekan Tasarımı Stüdyosu VI stüdyosu, öğrencilerin iç mimarlık eğitimleri boyunca edindikleri tasarım, teknik ve sunum becerilerini bütüncül bir şekilde değerlendirmeyi amaçlar. Önceki dersler ve yaz stajları üzerine inşa edilen bu ders, profesyonel bir tasarım sürecini simüle ederek, kapsamlı bir iç mekan tasarım projesinin geliştirilmesi ve uygulanması aşamalarında öğrencilere rehberlik eder.

Bu ders, Mimarlık, İç Mimarlık ve Şehir ve Bölge Planlama disiplinlerinde mesleki uygulamalar sırasında karşılaşılabilecek iş sağlığı ve güvenliği (İSG) risklerini tanıtmayı ve bu risklere karşı alınabilecek önlemleri öğretmeyi amaçlar. Öğrencilere, hem ofis hem de şantiye ortamlarında karşılaşılabilecek tehlikeler, bu tehlikelerin yasal boyutları, önlenmesi ve yönetimi konularında temel bilgi ve beceriler kazandırılır. Ders kapsamında inşaat sektöründe İSG’nin önemi, yüksekten düşme gibi özgül riskler, yangın güvenliği, bina yönetim sistemleri, afet ve acil durumlara hazırlık, risk analizi ve İSG yönetim sistemleri gibi konular ele alınır. Ayrıca öğrenciler, meslek hayatlarında karşılaşabilecekleri İSG uygulamalarıyla ilgili güncel yönetmelik ve mevzuatlar hakkında da bilgilendirilir.

Bu ders, profesyonel iş yaşamında iş akışı, etik kurallar, şantiye yönetimi ve profesyonel ilişkileri simüle etmek ve öğrenciyi profesyonel hayata hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır.